مروری بر خدمات متقابل دفاع مقدس و ادبیات داستانی


جلسه دوم مجموعه “رستاخیز اسب” با موضوع خدمات متقابل رمان ها و دفاع های الهی برگزار شد. به گزارش گزارشگر یک ، در ابتدای کنفرانس ، نویسندگان و منتقدان ادبی محمد ، حنیف ، در ابتدای کنفرانس ، با استناد به تبلیغات از فرهنگسرای اندیشه ، به تشریح ویژگی موضوع در جنگ پرداختند. “من یک …

منبع: گزارشکر یک
مروری بر خدمات متقابل دفاع مقدس و ادبیات داستانی

مروری بر خدمات متقابل دفاع مقدس و ادبیات داستانی https://reporter1.ir/مروری-بر-خدمات-متقابل-دفاع-مقدس-و-ادبیا/ گزارشگر یک Wed, 06 Jan 2021 16:12:17 0000 فرهنگی https://reporter1.ir/مروری-بر-خدمات-متقابل-دفاع-مقدس-و-ادبیا/

جلسه دوم مجموعه “رستاخیز اسب” با موضوع خدمات متقابل رمان ها و دفاع های الهی برگزار شد. به گزارش گزارشگر یک ، در ابتدای کنفرانس ، نویسندگان و منتقدان ادبی محمد ، حنیف ، در ابتدای کنفرانس ، با استناد به تبلیغات از فرهنگسرای اندیشه ، به تشریح ویژگی موضوع در جنگ پرداختند. “من یک …

منبع: گزارشکر یک
مروری بر خدمات متقابل دفاع مقدس و ادبیات داستانی

جلسه دوم مجموعه “رستاخیز اسب” با موضوع خدمات متقابل رمان ها و دفاع های الهی برگزار شد.

به گزارش گزارشگر یک ، در ابتدای کنفرانس ، نویسندگان و منتقدان ادبی محمد ، حنیف ، در ابتدای کنفرانس ، با استناد به تبلیغات از فرهنگسرای اندیشه ، به تشریح ویژگی موضوع در جنگ پرداختند. “من یک س importantال مهم دارم. آیا جنگ و دفاع جنسی ، مانند هر موضوع دیگری ، در ایران و خارج از کشور داستان و رمان زیادی با موضوع ادبیات دفاع جنسی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال ، شاهنامه یا هومر ادیسه در ادبیات گذشته؟ باید گفت ژانرهای روایی مانند ، جایگاه برجسته ای در ادبیات جهان داشتند.

وی ادامه داد: “در حالی که سالها از جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم می گذرد ، ما هنوز شاهد رمان های زیادی در این زمینه هستیم.” دلیل ش چیه؟ آیا به این دلیل که جنگ باعث وحشت عمومی می شود یا به این دلیل است که بسیاری از مردم جان خود را از دست می دهند؟ زمین لرزه ، سونامی و آتشفشان نیز همین است. به نظر من جنگ ، علی رغم موارد مشابه ، یک اپیدمی است. به عبارت دیگر ، این نکته در ذهن ما باقی می ماند زیرا شامل همه افراد یک کشور می شود و البته با افتخار و هویت کشور نیز شرکت می کند. از طرف دیگر ، بعد فرهنگی جنگ بیش از هر چیز باقی مانده است.

حنیف با اشاره به اینکه جنگ می تواند جامعه را تغییر دهد ، گفت: جنگ یک رویداد بزرگ است که جامعه را در همه زمینه ها تغییر می دهد. این تغییرات شامل مشکلاتی مانند موج میلیون ها مهاجر ، درگیری فرهنگی ، ترس از بمب گذاری ، شهادت ، از کارافتادگی و موارد دیگر است. بنابراین ، یکی از کارکردهای ادبیات ارائه این تأثیرات به صورت عینی و جزئی است.

این نویسنده و منتقد ادبی موارد زیر را در مورد تأثیر دفاع الهی در برابر داستان گفته است. “یکی از اولین تأثیرات مهم ، خلق یک قطعه مهم در رمان ایرانی با موضوع جنگ و دفاع الهی است ، اما ما قبلاً آن موج بزرگ را ایجاد نکرده ایم.” آماری که از سپتامبر 1980 تا دسامبر 2018 توسط کتابخانه جنگ های ویژه واقع در حوزه هنری ارائه شده است ، 1.569 مورد از مجموع 17708 کتاب با موضوع دفاع الهی یا نزدیک به 9٪ از داستان ها است. دومین تأثیر ناشی از جنگ این است که ادبیات عامه پسندی رو به زوال است ، به ویژه در دهه های اولیه انقلاب ، ادبیات فداکار به اوج خود رسیده است. سومین تأثیر اشاعه مفاهیمی مانند ایثار ، از خودگذشتگی ، رشادت ، غیرت و نظایر آن است. این مسائل قبلاً کمتر مشهود شده است. اگر جنگ نبود ، بسیاری از فرماندهانی که امروز می شناسیم هرگز شناخته نمی شدند.

وی با اشاره به خدمات جدید در دفاع الهی ، خاطرنشان كرد كه “اولین تأثیر این بود كه رمان به نوشتن آثاری كه غرور ملی را برمی انگیزد كمك كرد و باعث شد بسیاری از مفاهیم از این لحاظ پابرجا بمانند.” این رمان در بسیاری از هنرهای دیگر مانند فیلم ، درام و انیمیشن نیز ظاهر شده است. در واقع ، این رمان از این طریق به ثبت هنری حماسه جنگ کمک کرد. تأثیر سوم این است که این رمان تأثیر جنگ و تأثیر آن بر جامعه را نشان می دهد و از این نظر ادبیات مربوط به نگهبان مقدس صلح را ترویج می کند. این ادبیات به سیاستمداران کمک می کند تا آنجا که ممکن است از دیپلماسی استفاده کنند و از آتش جنگ جلوگیری کنند. داستان و هنر همچنین به تقویت و بهبود روحیه روایی کشور کمک می کند. نتیجه نهایی این است که ادبیات داستانی دفاع جنسی ، گاهی مخاطبان کتاب را افزایش می دهد. البته علاوه بر این تأثیرات مثبت ، می توان گفت برخی از ناشران متأسفانه با رفتار غیرحرفه ای خود ذائقه مخاطب را پایین آورده و جایگاه ادبیات داستانی ما را تضعیف می کنند.

در بخشی دیگر از سخنان خود درباره موضوعی جدید كه پس از دفاع جنسی به ادبیات افزوده شده است ، در بخشی دیگر از سخنان خود به حنیف اشاره شده است: “برخی از موضوعات جدیدی كه پس از دفاع جنسی داریم ، مهاجرت و جنگ است. یا مثلاً در جنگ قبل از دفاع مقدس ، كودكان نامیده می شوند. و وجود جوانان در ادبیات ما کمتر مورد بحث قرار گرفته است ، اما نمونه ای از این موارد را می توانید در کتاب “سفر به 270 درجه” دهقان مشاهده کنید. به عنوان مثال ، کتاب شهریار عباسی “لوطی دختر”. شوخ طبعی در جنگ موضوع جدید دیگری است که در کتاب “گردان قاطر” داوود امیریان ذکر شده است. مسئله فوق طبیعی جنگ ، جانبازان ، تأثیرات روانی جنگ بر مردم و جامعه ، به ویژه زنان ، مسائل فلسفی ، از جمله موضوعاتی است که از زمان دفاع مقدس بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

احمد شاكری منتقد ادبی در ادامه جلسه گفت: “یكی از مواردی كه باید در خدمت متقابل داستان و دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد ، توجه به بیانیه مرحله دوم انقلاب است.” رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تصویری از گذشته و چشم انداز آینده را ارائه می دهند. از یک سو ، مسئله دیگری مهم است ، این که مسئله خدمات متقابل دفاع مقدس و بدیع باید از برخی نظرات مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ، برخی ممکن است بگویند خاطرات از داستان فراتر رفته است.

وی ادامه می دهد ، “هنگام صحبت در مورد خدمات ، شما فقط می توانید به بعد مثبت و سازنده ای بپردازید ، بعد دیگری وجود دارد و آن آسیب ، آسیب و اختلال است.” آیا ادبیات مانع و آسیب رسان دفاع الهی شده است؟ آیا دفاع الهی به داستان لطمه زد؟ می توانید در مورد این مسائل بحث کنید. بنابراین ، ما باید موضوع بحث را از خدمت به فرصت ها و تهدیدها منتقل کنیم.

یکی از اساتید موسسه اندیشه فرهنگی اسلامی درباره تأثیر دفاع مقدس بر رمان گفت: “یکی از تأثیرات دفاع مقدس در برابر رمان این است که آنها موضوع ، موضوع و شخصیت ادبیات را ایجاد کرده اند.” همچنین برای مخاطبان آن خدمت کرد و منجر به ظهور مراکز پشتیبانی موضوعی شد. البته برخی به مزایای رمان های نمایشگاهی قاب دار اعتقاد دارند. جریان فکری همچنین می تواند بگوید که دفاع الهی موضوع جعلی را ایجاد کرد. البته باید در نظر داشته باشیم که بین داستان و دفاع مقدس ، یعنی شکل و واقعه تاریخی ، رابطه ای زمانی وجود دارد. به عبارت دیگر ، نسبت ادبیات از بعد زمانی دفاع الهی پیشرفته تر است.

شاکری با تأکید بر نقش بسیار مهم تخیل در ادبیات دفاع مقدس گفت: هنگام بررسی رابطه و تأثیر بین ادبیات و دفاع الهی باید به عنصر تخیل توجه ویژه شود. تخیل به معنای افزودن چیزی بدون دخالت است. این یک دفاع الهی درست و ممکن است و هیچ چیز قابل افزوده و کسر نیست. حالا شما باید یک سوال بپرسید. خدمت فرضی به دفاع الهی چیست؟ به عبارت دیگر ، چه چیزی به ورود تخیل کمک می کند تا بتوانید به دفاع الهی از داستان توجه کنید. البته چنین عناصری در خاطرات قابل مرور نیستند. همچنین لازم است بررسی شود که آیا کسانی که جنبش ادبی فداکار را آغاز کردند بیشتر تحت تأثیر روح و حقیقت دفاع الهی قرار گرفتند یا شکل روایی. به نظر می رسد که آنها بیشتر تحت تأثیر حقیقت دفاع الهی قرار گرفته اند. این درست است حتی اگر کسانی که ادبیات سیاه نوشتند بیشتر از خود دفاع الهی تحت تأثیر فرم قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: “هنگام تحلیل تأثیر ادبیات و دفاع الهی ، نمی توانیم نسبت به ادبیات انقلاب اسلامی بی تفاوت باشیم. دوم ، این خدمات متقابل نه تنها بین دفاع الهی و داستان ، بلکه بین داستان و انقلاب اسلامی نیز بود. دفاع مقدس داستانی بود. خدمات ارائه شده به آن را می توان در انقلاب اسلامی جستجو کرد ، به معنای تمام خدماتی که دفاع مقدس به ادبیات ارائه داده است و به نظر می رسد که انقلاب اسلامی به ادبیات پرداخت.

شاکری در پاسخ به این س askedال که آیا ادبیات داستانی دفاع جنسی متعلق به ادبیات مذهبی است ، گفت: . برخی می گویند که ما در جنگ ویران شده ایم و به همین دلیل در ادبیات دفاع مقدس تأکید شده است که باید از دیپلماسی استفاده شود. در هیچ کجای آموزه های ما نمی توانیم عباراتی را بیابیم که دفاع الهی و جهاد فیصلا را بی اعتبار سازند. در آن نه تنها ویرانی وجود ندارد ، بلکه افقی درخشان است. حتی در تعابیر جهاد برای خدا ، گفته شده است که باربی از بهشت ​​فقط برای مقدسین آمده است. از این رو ، دفاع الهی یک حرکت مشترک و الهی است و دوم اینکه راهی برای از بین بردن آن وجود ندارد. درد و آسیب در آن وجود دارد ، اما هیچ تخریب و تاریکی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: گزارشکر یک
مروری بر خدمات متقابل دفاع مقدس و ادبیات داستانی


[ بازدید : 146 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 18 دی 1399 ] [ 3:33 ] [ Canary ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]