کاروانسراهای “فرسفج” و “تاج آباد” چشم انتظار ارزیابان یونسکو


مجله زنده خبری / همدان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت:. به گزارش مجله زنده خبری ، سیده مریم مختاری موسوی روز دوشنبه 26 اکتبر در حاشیه بازدید خبرنگاران از کاروانسرای فرسفج تویسرکان با اشاره به اینکه اولین اثر کشور در فهرست میراث جهانی 1979 ثبت …

کاروانسراهای “فرسفج” و “تاج آباد” چشم انتظار ارزیابان یونسکو https://livemag.ir/2021/10/کاروانسراهای-فرسفج-و-تاج-آباد-چشم-انت/ https://livemag.ir/2021/10/کاروانسراهای-فرسفج-و-تاج-آباد-چشم-انت/#respond Mon, 18 Oct 2021 13:59:54 0000 فرهنگ و هنر https://livemag.ir/2021/10/کاروانسراهای-فرسفج-و-تاج-آباد-چشم-انت/ مجله زنده خبری / همدان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت:. به گزارش مجله زنده خبری ، سیده مریم مختاری موسوی روز دوشنبه 26 اکتبر در حاشیه بازدید خبرنگاران از کاروانسرای فرسفج تویسرکان با اشاره به اینکه اولین اثر کشور در فهرست میراث جهانی 1979 ثبت …

مجله زنده خبری / همدان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت:.

به گزارش مجله زنده خبری ، سیده مریم مختاری موسوی روز دوشنبه 26 اکتبر در حاشیه بازدید خبرنگاران از کاروانسرای فرسفج تویسرکان با اشاره به اینکه اولین اثر کشور در فهرست میراث جهانی 1979 ثبت شد ، خاطرنشان کرد: نقش جهان اصفهان بود و … 26 اثر متعلق به ایران است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با تأیید ارزیابان یونسکو ، فرسفج تویسرکان و تاج آباد خان های شهرستان بهار در این فهرست قرار بگیرند ، افزود:.

مختاری موسوی افزود: پرونده ای که برای ثبت کاروانسرای عباسی به یونسکو ارسال شد نیز در آن دسته قرار دارد و 56 کاروانسرای ایرانی در سراسر کشور معرفی و نامزد شده اند که شامل دو پرونده از استان همدان است.

وی در ادامه به 10 معیار برای ثبت جهانی اشاره کرد و ادامه داد: آثاری که برای ثبت جهانی نامزد شده اند باید دارای سه مورد از این 10 معیار باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فارسفای یک کاروانسرای حومه ای است ، خاطرنشان کرد: کاروانسراها علاوه بر منحصر به فرد بودن از نظر ساختار و معماری ، از نظر رویدادها و تعاملات اجتماعی نیز دارای اهمیت هستند و به عنوان مکان های تجاری در بزرگراه های تجاری منطقه مورد استفاده قرار می گیرند. اعتقاد بر این است که این م makesلفه این ساختمان را برای قرار گرفتن در فهرست جهانی مهم می کند.

معاون اداره میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مزیت های جهانی شدن ، معرفی کاروانسراها است و می توان آنها را هدف گردشگری قرار داد ، گفت: یک مسافرخانه است و مشارکت سازمانهای غیردولتی ، مقامات و روستاییان با سازمان میراث فرهنگی در ثبت آثار بسیار مهم است.

انتهای پیام

https://livemag.ir/2021/10/کاروانسراهای-فرسفج-و-تاج-آباد-چشم-انت/feed/ 0


[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 27 مهر 1400 ] [ 6:34 ] [ Canary ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]